Wrocławskie Dni Fantastyki 2014

No, jestem. Wyrwałem z upchanego po brzegi grafiku kilka cennych minut, dopchałem się do klawiatury i piszę. Nareszcie. Z niedowierzaniem spoglądam na daty i jakoś mi z kalkulacji wychodzi, że od trzech tygodni nie popełniłem żadnej blogowej notki. Czas najwyższy ten stan rzeczy zmienić.

Wpierw o tym, co się działo, a działo się niemało. Pokrótce: napisałem prolog i kończę pierwszy rozdział nowej powieści, na razie mam jakieś 80-90 tys. znaków – zapowiada się zresztą niezła kolubryna, ale pomysł mi się podoba i siadam do pisania z większą przyjemnością niż kiedykolwiek wcześniej. Poza tym zaczytywałem się ostatnio opowiadaniami nadesłanymi na konkurs literacki towarzyszący Wrocławskim Dniom Fantastyki. Ogólny poziom był, przyznam szczerze, taki sobie, ale zarówno wśród debiutantów jak i profesjonalistów znalazło się kilka bardzo zacnych tekstów. Niektóre wciąż pamiętam – w ponad tydzień po przeczytaniu – a to o czymś świadczy! Poza tym udało mi się w końcu pochłonąć Alkaloid Aleksandra Głowackiego i jestem pod sporym wrażeniem tej książki – pomimo pewnych niedociągnięć stwierdzam, że to kawałek świetnej prozy. Zresztą, może wkrótce napiszę o niej coś więcej.

Było o przeszłości, teraz skok w przyszłość. Końcówka miesiąca przedstawia się szczególnie intensywnie, a to z dwóch względów. Po pierwsze, w czwartek Scarecrow wraca do gry. Pojawimy się na zlocie motocyklowym w Srebrnej Górze w swoim nowym, czteroosobowym wcieleniu oraz zaprezentujemy światu naszego nowego perkusistę, Piotrka. Nie mogę się doczekać, na próbach jest ogień i mnóstwo pozytywnej energii – wierzę, że na scenie będzie jeszcze lepiej!

333Po drugie, w piątek startują Wrocławskie Dni Fantastyki. Impreza potrwa przez trzy dni, a jako goście pojawią się chociażby Andrzej Sapkowski, Licia Troisi, Jacek Piekara czy Łukasz Orbitowski. Organizatorzy zadbali o całe mnóstwo atrakcji, ze szczegółową rozpiską można zapoznać się TUTAJ. Ja też na DF-ach będę i poudzielam się nieco publicznie.

222W piątek posłuchać będzie mnie można o godzinie 21:00, na panelu pt. „Czy pisarz może być dobrym tłumaczem” . Wydaje mi się, że tytuł mówi wszystko i nie wymaga dalszych wyjaśnień. Natomiast o 22:00 zaserwuję autorską prelekcję „DO IT YOURSELF – czyli jak wydać własną książkę i się jej nie wstydzić”. Podzielę się wówczas ze słuchaczami doświadczeniami z zakresu self-publishingu, które nabyłem podczas pracy nad moim ebookowym zbiorkiem Opowieści niesamowite oraz udzielę garści porad tym, którzy rozważają obranie tej samej drogi.

111Sobotnia wizyta na DF-ach rozpocznie się dla mnie wcześnie, bo już o godzinie 10:00. Poprowadzę wtedy prelekcję pt. „Recenzencka (r)ewolucja”; pomarudzę trochę na kondycję polskich recenzji i nastawienie oraz warsztat recenzentów, a także postaram się pokazać jak napisać dobrą, rzetelną i wartościową recenzję. O godzinie 20:00 wezmę udział w panelu „Self-publishing jako nowe zjawisko w świecie literackim”. Wśród uczestników pojawią się chociażby Stefan Darda, Dawid Kain czy Łukasz Śmigiel, więc zapowiada się co najmniej ciekawie. Wreszcie o 23:00 pojawię się na panelu dotyczącym wampirów, a w szczególności antologii Księga wampirów. Pogadamy sobie o krwiopijcach w kulturze popularnej, o naszych ulubionych wampirycznych tekstach, o samej Księdze wampirów i postaramy się odpowiadać sensownie  i zabawnie na mniej lub bardziej niewygodne pytania prowadzącej.

W niedzielę, w ramach pożegnania zasiądę u boku Krzyśka Piskorskiego i Simona Zacka na panelu „Steampunk w polskiej literaturze fantasy”. Dyskusja na pewno zahaczy o sterowce, koła zębate i panie w gorsetach, ale poza tym mogę się założyć, że potoczy się w kilku nieoczekiwanych kierunkach. Ponownie – będzie się działo.

Na chwilę obecną to wszystko. Pozdrawiam Was serdecznie, do rychłego przeczytania!

PS. W pierwotną wersję tego wpisu wdarł się błąd. Panel o wampirach będzie miał miejsce w sobotę, a nie w piątek! Tekst powyżej został już poprawiony i mam nadzieję, że więcej podobnych pomyłek nie zawiera 🙂

Informacje o Marcin Rusnak

Wrocławianin, rocznik 1984. Miłośnik literatury fantastycznej, muzyki rockowej i dobrego kina. Pisarz, muzyk, tłumacz, nauczyciel angielskiego, mąż.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Fantastyka, Muzyka, Różne i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

