Wakacje czas zacząć

Końca dobiegł kolejny rok szkolny, świadectwa wydane, dzienniki zarchiwizowane, można udać się na zasłużony odpoczynek. W moim przypadku oznacza to więcej czasu, który mogę poświęcić rodzinie i moim pasjom: pisaniu i muzykowaniu. Ale i na inne rzeczy, mam nadzieję, znajdzie się chwila bądź dwie: obok łóżka stoi przecież pokaźny stos kupionych, a nieprzeczytanych książek, z Echopraksją Wattsa na czele, na twardym dysku natomiast czeka grzecznie Fallout New Vegas, w którego nie miałem czasu do tej pory zagrać (od jego premiery upłynęło bagatelka 5 lat). Zanim jednak oficjalnie rozpocznę wakacje i pogrążę się w pisaniu drugiego tomu nowej powieści (pierwszy lada moment pofrunie na poszukiwanie wydawcy), garść informacji.

Po pierwsze, antologia Wolsunga, do której miałem przyjemność napisać opowiadanie „Krąg de Berville’a” zbiera bardzo pozytywne opinie, nierzadko też chwalony jest mój tekst, co niebywale cieszy i skłania do dalszej, wytężonej pracy. Antologia zainspirowała mnie zresztą do napisania krótkiego felietonu, który ukazał się na łamach portalu ofantastyce.pl. Jest to bardzo interesujący serwis, z którym właśnie rozpocząłem współpracę – w nieregularnych odstępach czasu pojawiać się tam będą moje wpisy: głównie felietony, ale pewnie również jakieś około-fantastyczne newsy czy fragmenty nowych tekstów. Się zobaczy. Chętnych do zapoznania się z tym moim inauguracyjnym artykulikiem zapraszam TUTAJ.

Po drugie, w miniony weekend odbyły się wrocławskie Dni Fantastyki. Impreza prześwietna, z roku na rok coraz tłumniejsza, choć wciąż niebywale klimatyczna i kameralna w porównaniu do gigantów takich jak Pyrkon. Mimo iż dane mi było spędzić na tym konwencie tylko jeden dzień (w sobotę; w piątek i w niedzielę graliśmy koncerty ze Scarecrow, a umiejętność bilokacji wciąż jeszcze opanowaną mam na niewystarczającym poziomie), bawiłem się wyśmienicie. Fenomenalnie wypadły prelekcje, które dane mi było poprowadzić, słuchacze dopisali nie tylko ilościowo, ale przede wszystkim jakościowo. Bardzo miłe wspomnienia będę miał także z paneli, choć z przyczyn technicznych na drugim z nich z roli uczestnika musiałem przeistoczyć się w prowadzącego. Obmyślanie frapujących pytań na pięć minut przed rozpoczęciem dyskusji nie należy do zadań łatwych, szczególnie po całym dniu działań wyczerpujących fizycznie i psychicznie. Na szczęście Łukasz Orbitowski i Kuba Ćwiek spisali się na medal, biorąc na siebie ciężar zarówno zabawiania, jak i edukowania publiki. W końcowym rozrachunku spotkanie wypadło chyba więcej niż przyzwoicie i nikt raczej nie opuszczał sali nieusatysfakcjonowany. Podsumowując moje wrażenia z tegorocznych DF-ów: fantastyczny klimat, świetna atmosfera, moc atrakcji i pozytywnych wrażeń. Ukłony, i gratulacje dla organizatorów, pozdrowienia dla moich koleżanek i kolegów prelegentów, podziękowania dla wdzięcznych słuchaczy. Już nie mogę się doczekać przyszłorocznej edycji.

No i na koniec: na portalu Hard Rock Service ukazał się obszerny wywiad ze mną i resztą Scarecrow. Jeśli chcecie wiedzieć, jak powstał nasz zespół, zrozumieć, co nas inspiruje, o co chodzi w naszych piosenkach lub po prostu poobcować ze słowem pisanym dotyczącym krwistego hard rocka – wystarczy kliknąć TUTAJ.

I już. Ja się żegnam, życzę miłych wakacji i udanych urlopów, sam zaś siadam do roboty. Wszak książka sama się nie napisze 🙂

Informacje o Marcin Rusnak

Wrocławianin, rocznik 1984. Miłośnik literatury fantastycznej, muzyki rockowej i dobrego kina. Pisarz, muzyk, tłumacz, nauczyciel angielskiego, mąż.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Fantastyka, Muzyka, Różne i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

